Miki© Kopalnia Wiedzy

Zabawa ponad wszystko

15 maja 2008, 09:32

Udomowione, i często rozpuszczone do granic możliwości, psy czują ogromną potrzebę zabawy. Niekiedy bywa tak silna, że bierze górę nad innymi instynktami, np. wpływa na stosunek do pojawiających się w otoczeniu obcych (Applied Animal Behaviour Science).



Cieszą się ze zwyciężenia obcego

29 września 2009, 10:46

Badając miłośników gier FPS, psycholodzy wpadli na trop ciekawego zjawiska. Okazało się bowiem, że u zwycięskich graczy pojawia się przypływ testosteronu, ale tylko wtedy, gdy pokonanym jest ktoś obcy. Jeśli zmiażdżony zostanie znajomy bądź przyjaciel, poziom hormonu spada (Evolution and Human Behavior).


Ludzki nos© LHOONlicencja: Creative Commons

Sterowanie nosem

27 lipca 2010, 11:07

Profesor Noam Sobel oraz współpracujący z nim Anton Plotkin, Aharon Weissbrod i Lee Sela z Instytutu Weizmanna opracowali technologię, która pozwala sterować urządzeniami za pomocą... powietrza wydmuchiwanego i wciąganego nosem.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Elektroniczne odciski palców

29 kwietnia 2014, 12:46

Profesor Romit Roy Choudhury i studenci Sanorita Dey oraz Nirupam Roy z University of Illinois wykazali, że podzespoły znajdujące się w smartfonach są na tyle unikatowe, iż pozwalają na jednoznaczne zidentyfikowanie urządzenia i jego śledzenie. Są podobne do odcisków palców, ale jednocześnie dają ewentualnemu śledzącemu znacznie większą wiedzę, gdyż pozwalają określić, gdzie użytkownik urządzenia przebywał w danej chwili oraz – często – co robił.


Internauci sfinansują projekty naukowców

27 października 2016, 06:04

Powstała platforma internetowa, dzięki której naukowcy będą mogli sfinansować swoje projekty z pomocą internautów. Twórcy ScienceShip.com mają nadzieję, że ich pomysł wesprze proces komercjalizacji nauki w Polsce.


Chiński gigant Alibaba ukarany rekordową grzywną. Pekin bierze się za rodzime koncerny IT

19 kwietnia 2021, 17:50

Alibaba, chiński gigant internetowego handlu detalicznego, został ukarany rekordową grzywną w wysokości 2,8 miliarda USD. Karę nałożono po tym, jak przeprowadzone śledztwo wykazało, iż firma „zachowywała się jak monopolista”.


Leworęczni myślą szybciej

7 grudnia 2006, 17:28

Badacze australijscy uważają, że osoby leworęczne mogą myśleć szybciej przy takich zadaniach, jak gry komputerowe lub sportowe.


Jeden z nowszych produktów Gainwarda© Gainward

Karta graficzna z 1 GB pamięci

16 sierpnia 2007, 08:00

Gainward poinformował o przygotowaniu karty graficznej z procesorem GeForce 8600 GT, która ma trafić do najzagorzalszych miłośników gier komputerowych. Tym, co wyróżnia te produkt z szeregu innych jest nie tylko zwiększona częstotliwość pracy samego GPU.


Niebezpieczny Internet

30 grudnia 2008, 17:55

Niezależni kalifornijscy specjaliści ds. bezpieczeństwa, we współpracy z ekspertami z holenderskiego Centrum Wiskunde & Informatica (CWI), uniwersytetu technicznego w Eindhoven (TU/e) oraz szwajcarskiego EPFL odkryli lukę w powszechnie wykorzystywanych w Internecie cyfrowych certyfikatach.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy